måndag 7 februari 2011

I love you like a fashionista loves her shoes

Mina damer och herrar, tanter och gubbar, hundar och katter, låt mig presentera den förtjusande Julia!

Nu ska jag berätta för er om den här tösen, Julia. (aca, jullan) Jullan och jag har känt varandra sedan urminnes tider. Eftersom vi har bott grannar hela livet så har vi växt upp med varandra väldigt nära och redan från första dagen jag kom hem från bb har vi i stort sätt nästan träffat varandra varje dag. Hon, och hennes syster, jag och min bror, vi var alla tillsammans the Bellesnäs gang under de åren som man bara sprang runt hemma och var på dagis. Vi lekte jämt i olika kojor, plockade blommor och sålde till en tant som bodde i byn, kollade på filmer, lekte med barbie/lego, gjorde alla möjliga roliga danser( Mamma mia, bubbles, robyn, Britney spears och typ 10 till? haha), vi brottades ute på gräsmattan, klädde ut oss till gamla gubbar, och så får vi ju inte glömma de hårda dagarna då de brukade  springa ifrån mig eftersom jag alltid vart den minsta i Bellesnsäs gang, gissa om jag var överlycklig när vi väll bestämde oss en gång för att vi skulle springa ifrån min bror??! Jullan och jag, Vi va dom tjejerna som tog med oss bikini och solglasögon till dagis och låg och stekte på gräsmattan medans de andra kidzen satt i sandlådan och pillade i näsan när den stora skolbussen körde förbi med alla dom tuffa killarna i. Ända sedan jag var typ 1,5 har vi åkt till fjällen tillsamans med jullan och hennes familj. Kommer du ihåg alla dom gånger när jag var liten och jag kissade på mig i liften när vi stod och sjöng våra knasiga sånger?? hahha... jao. Åren gick och skolan började. Jullan fanns där första skoldagen och visade mig runt i skolan och tog hand om mig och självklart fick jag ju sitta jämte henne i bussen med. Under lågstadiet växte vår talang för bakning fram. Jag tror banne mig jag kommer ihåg första gången vi bakade tillsammans, hahah vilket super minne! vi bakade kladdkaka och det gick åt pipsvängen eftersom min mamma skulle lägga sig i, nu har vi lärt oss att det är vi som hjälper henne! Jullan och jag har nog banne mig bakat (seriöst nu) 365 gånger tillsammans! waaaoouw! Lågstadiet och Mellanstadiet passerade och nu går vi båda på högstadiet. Från det här kapitlet i vårt liv har vi åstadkommit mycket må jag säga! 2010 rivstartade vi och fick ide'n om att vi skulle bli egenföretagare och starta en kiosk tillsammans, och ett par pangbrudar som vi har ju självklart gått mot våra mål och driver nu tillsammans världen bästa sommarjobb, nämligen SOLKIOSKEN! I solkiosken spenderade vi nästan hela sommarlovet tillsammans och sålde en massa glass och hembakta godsaker till badgästerna i Bellö. Och vad gjorde vi mer på sommarlovet?? Vi hängde vid bryggan, spelade fotboll in på små timmarna, åkte båt, fiskade, kollade in fina pojkar, shoppade upp alla sommarjobbs pengarna (nästan) och självklart var vi ju ute och cyklade en massa på våra fina cyklar som vi alltid gör när vi vill åka iväg från vår lilla hålla! Jag lovar Julia och jag har nog cyklat 500 mil på våra cyklar, Häääärligt! Hösten 2010 kom och vi fick äntligen uppleva Håkan Hellström IRL som vi alltid har drömt om! Livets upplevelse må jag allt säga! Det var en tusendel utav jullans och mitt liv tillsammans, och tänk vad mycket som ligger och väntar på oss!

Du är så fin Julia och jag ser upp till dig! Igår fyllde du hela 16 år och detta ska vi fira med Festival på Way Out West i sommar! Detta kommer bli så gryyyymt! Tills dess får vi se fram emot vår skid resa till Åre, Håkan live i Husquarna och en massa anndra fina upplevelser som ska upplevas!

Älskar dig och Grattis!!

2 kommentarer:

  1. ELIN ANNA CECILIA HERMANSSON! Nu när jag skriver detta har jag tårar i ögonen... hur fint var inte det jag nyss läst?! ÅÅÅ min fina Elin, du är en sån underbar person som JAG ser upp till! du finns alltid där i vårt och torrt och jag älskar dig<3 Du är en sådan där tjej som alla killar vill ha;) jag kommer ihåg alla våra dagar tillsammans som du nyss skrev omXD ack vad tiden går. Men vet du vad det bästa är? att dagarna inte är slut än! det har inte ens börjats räkna ner än, utan vi har hela livet framför oss:D framöver ser vi framemot solkiosken, Håkan, Way out west, Åre och våran tur runt BellenXD
    Vad skulle jag göra utan dig min bästa vän?! jag älskar dig tusen varv runt jordklotet och tillbaka;) puss min vän<3<3

    SvaraRadera
  2. jag kan ju tillägga att det inte bara var julia som grät. okej vissa får kalla det töntigt, men det var såååååååååå fint! ni är så fina tillsammans tjejer, love you girls <3

    //kristina

    SvaraRadera